Layer 10 är ett konsultbolag som specialiserar sig på humankapital inom mjukvaruutveckling. Man kan säga att de adderar ett tionde, mänskligt, lager till tekniken. Därför valde vi att bygga deras nya logotyp i tio lager, där ett mänskligt ansikte blir gradvis mer tydligt för varje lager. Logon ackompanjeras av värma färger och öppen typografi. Allt för att ladda varumärket med den mänsklighet som är så central i deras erbjudande.
Profiltypsnittet Domaine Display, med dess mjuka svängar, bidrar med en mänsklig touch till ett högteknologiskt bolag. Öppenheten i det ackompanjerande Aribau Grotesk bjuder in läsaren i Layer 10:s värld.
I unika konceptbilder kombineras teknik och mänskliga sinnen. Ögon och öron representerar mänsklig interaktion och den inlyssnande inställningen som definierar Layer 10.
Layer 10 gör till och med sin egen öl – så vi var bara tvungna att fixa etiketter med den nya loggan. Skål!
Varumärkesstrategi, Visuell identitet, Logotyp