Att göra det osexiga sexigt

CRC:s produkter, med storsäljaren 5-56 i spetsen, har hjälpt människor att hålla allsköns manicker väloljade och funktionella i över 50 år. Gammal må vara äldst, men gammal kan också bli daterad. CRC behövde helt enkelt bli sexigare för att attrahera en ny, yngre målgrupp. Vi tog fram ett kategoribrytande koncept för samtliga europeiska marknader som, till skillnad från konkurrenterna, inte fokuserar på problemet, utan går all in på den oslagbara känslan av bra glid. I gångjärn och kullager alltså – vad trodde du?

Tanken med den visuella identiteten är att ge form åt känslan av tillfredsställelse som infinner sig när man lyckas fixa saker själv. Löftet om tillfredsställelse förmedlas genom färger, former, typsnitt, rörelse och taktilitet som är just tillfredsställande för den mänskliga hjärnan. Målet med designen är att förknippa CRC med lösningen - inte problemet. Detta angreppssätt ger dessutom en branschunik design som verkligen sticker ut och tar för sig.

Vad vi gjorde / 

Varumärkesstrategi, Visuell identitet, Film, Annonser, Butikskommunikation

Ser du något annat du gillar?